montreal-fireworks.com 2025 Schedule Report Blog

Montreal Fireworks Forum

| Home | Register | Search | Statistics |
2005 Display Reviews Montreal Fireworks Forum / 2005 Display Reviews /  

Portugal (Groupo Luso Pirotecnia) reviews.

Page  Page 2 of 2:  « Previous  1  2

Author Smoke
Member 
#16 | Posted: 22 Jul 2005 14:46 
Sorry if there are a lot of spelling and grammar errors! I'll later go back and fix it up.

And sorry for the super late response.

Regards,

Trav.

Author Anonymous
Guest 
#17 | Posted: 23 Jul 2005 06:55 
Salut Fred

En réponse à ta question concernant Rytmo.
Vu du pont..je dois bien t'avouer que je ne savais pas que ce sont les pièces pyro qui généraient la musique. J'aurais beaucoup aimé voir cà de ton banc à la Ronde pour mieux apprécier.
Comme je le mentionais dans mon dernier mot cette firme Portugaise a fait preuve de créativité, d'originalité et d'audace pendant toute la durée de leur spectacle .
Rytmo cadrait bien dans ce courant conceptuel et pas à peu près.
Toutefois de l,endroit où j'étais placé c'est un passage que je n'ai pas aimé. J'ai ressenti un certain agacement pendant cette prestation. Cà m'a fait un peu décrocher jusqu'au prochain segment.
Je me demandais bien ce qu'ils tentaient de faire.
Toutefois Fred c'est là une incertitude de la créativité .

Pour BEM j'ai pris connaissance de leur Piste sonore. Ouais.....
J'ai bien hâte de voir comment ils vont développer leur concept avec ce choix musical.
Tu sais comme moi `que Le PIED du Courant est un bâtiment historique dans l'histoire du Québec et que pour nous cà refère directement aux Patriotes de 1837 qui ont été emprisonnés et pendus par les Anglais à cet endroit pour avoir défendus les intérêts profonds de la nation québécoise.
L'idée de relater cette importante partie de notre histoire est géniale . Reste à se donner le courage de l'exposer dans le ciel et en musique sans compromis.
Personnellement j'aurais développé ce concept avec des musiques et des chansons québécoises en assumant le risque de me faire dire que je suis trop local pour une compétition internationale. L'Argentine n'a -il pas utilisé une une musique toute latino américaine??Idem pour les Chinois l'an dernier avec Erik Tucker etc ...??
Toutefois j'attends de voir et de comprendre avant de juger plus définitivement le concept intéressant retenu par BEM.

Bon feu ce soir Fred .

Roger

Author fredbastien
Member 
#18 | Posted: 23 Jul 2005 07:53 
Bonjour Roger,

Je ne suis pas certain que tu aurais apprécié davantage le Ritmo si tu avais été assis sur mon banc! Certaines personnes, dont Paul, ont beaucoup aimé ce passage, mais cela m'a laissé sceptique et je n'ai pas vraiment accroché... Mais bon!

Quant au feu de BEM, le lien entre le choix musical et le thème n'est pas évident. Leclerc et Vigneault, ça va. Mais Mozart? Chopin? Et "Espana" en finale? Et je suis un peu inquiet pour la narration annoncée: l'intégration d'une narration à un feu est quelque chose de très délicat, comme nous le savons tous... Nous verrons dans moins de 12 heures...

Fred

Author Smoke
Member 
#19 | Posted: 23 Jul 2005 11:05 
Hey guys,

My review is finally edited properly with, I hope, no spelling errors. I always tend to type fast and thus make at least 20-40 mistakes with either the wrong word or just plain wrong syntax. It's truly amazing.

Pierre,

Thank you for your good wishes for my birthday, but I just want to remind you that it was on the 21st, not the 22nd. Regardless, thank you so much and I want you to know that I really appreciate it. And yes, as you said, it's always nice to get a fireworks display either before, after or on your birthday. Last year, there was one on my birthday and this year, it was the day before. So either way! Always nice to have a pre-celebration!

Anyways, yes, I must agree with you and Enkil. This is probably the first year where finales weren't the greatest and so short in number to the extent where your heart would come out of your chest. So far, only France killed me, and almost Sweden. Other than that that pretty much, so far, 1/7-2/7 good finales. However, at least we've seen some very autnetic displays, which still were enjoyable.

Lets put our faith in CANADA tonight and then, of course, the U.S.A!!

Always great to hear from you, Pierre. And thank you for your kind earlier comments in the other review thread. Always greatly appreciated.

Best regards,

Trav.

Author fireworksforum
Admin 
#20 | Posted: 23 Aug 2005 15:58 
I've uploaded photos of the Portuguese "dome" that was used in the finale of their display this year.

http://www.montreal-fireworks.com/ring.html

Paul.

Author Firemaster
Member 
#21 | Posted: 24 Aug 2005 05:26 
Paul,

Thanks a lot, I was waiting to see these.

Question: In photo 3, there seems to be wires hanging vertically beside the dome. On those wires, there appears to be something attached evenly spaced along the wire, almost like a small effect of some sort. Please clarify.

Sean

Author fireworksforum
Admin 
#22 | Posted: 25 Aug 2005 15:41 
Sean,

I noticed those too but I don't recall seeing anything during the display that would have been produced by those items. I'll re-watch the DVD I have and see if I can see anything.

Paul.

Author Smoke
Member 
#23 | Posted: 25 Aug 2005 18:24 
Those setup pics look pretty neat! It's always bigger up close, especially that sphere!

Trav.

Page  Page 2 of 2:  « Previous  1  2 
2005 Display Reviews Montreal Fireworks Forum / 2005 Display Reviews /
 Portugal (Groupo Luso Pirotecnia) reviews.

Your Reply Click this icon to move up to the quoted message

?
Only registered users are allowed to post here. Please, enter your username/password details upon posting a message, or register first.

Montreal Fireworks Forum Powered by Simple Bulletin Board miniBB ®

⇑