montreal-fireworks.com 2025 Schedule Report Blog

Montreal Fireworks Forum

| Home | Register | Search | Statistics |
General Montreal Fireworks Forum / General /  

Any predictions for the 2010 season?

Page  Page 2 of 2:  « Previous  1  2

Author reflections_of_earth
Member 
#16 | Posted: 16 Nov 2009 03:06 
[url="http://www.vimeo.com/6777323"]link[/url] that's the link nothing new, you probably have seen it It's ricasa's sueca 2009 show.. i love the shows ricardo caballer make there

Author Rovira
Member 
#17 | Posted: 16 Nov 2009 05:09 
Yes, I have seen it, anyway thank you. I'm not a big a fan of Ricardo Caballer pyromusicals. Too much one shot secuences, being the show repetitive and without feeling.

Member 
#18 | Posted: 16 Nov 2009 06:39 
@trav is really pyrobably just personal taste as you said

@rovira Although i agree that sometimes they lose emotions in their shows i still absolutely love his shows I like both ricasa (just a bit more) and v. caballer... i'm really hoping that one of them would represent spain in next year's montreal fireworks competition. More over i think they really should consider having more recruits next year such as Vaccalluzzo, Europla, Dancing fireworks, Aoki, Jacques couturier, nanos fireworks, apogee, Mirnovec pirotecnia, and Gotenburgs for another try

vander

Author Rovira
Member 
#19 | Posted: 16 Nov 2009 09:03 
Reflections: I'm sure you will like this: http://www.youtube.com/watch?v=i2sbLGbV274

Pyromusical by Göteborgs with Michael Jackson songs!

Member 
#20 | Posted: 16 Nov 2009 09:32 
i've seen that one not so impressed i feel like they have been doing the same stuff only with different beats i think gotenburgs' really good with short and sweet shows but not so much on big ones..

vander

Member 
#21 | Posted: 24 Nov 2009 05:39 
hopefully we see shows like this in 2010 montreal fireworks competition http://www.youtube.com/watch?v=qrvEow1cW7o

Author fredbastien
Member 
#22 | Posted: 29 Nov 2009 11:25 
Une crainte, une prédiction et deux souhaits pour la saison 2010.

Ma crainte: Il est évident que la construction de la nouvelle montagne russe au-dessus du lac va obstruer la vue de la section VIP qui borde le Jardin des Étoiles. Je crains bien que cette section VIP - très lucrative - soit relogée du côté opposé de la Place du Canada, près de l'Arcade. Ce faisant, le lac serait complètement ceinturé et il ne resterait aucune ouverture directe pour le public qui ne détient pas de billets pour les gradins.

Ma prédiction: Entre trois et cinq nouvelles firmes pour la saison 2010. Les aspirants sont nombreux à attendre leur tour pour "faire Montréal" et la formule du 25e anniversaire ne permettait pas d'accueillir des recrues. Il y en aura probablement plusieurs en 2010.

Mon premier souhait: Que des parasites ne viennent pas brouiller le travail de l'équipe des feux et que celle-ci soit entièrement maître de ses choix pour établir la programmation 2010. Une telle ingérence a fait en sorte que le prometteur, grandiose et coûteux spectacle de 45 minutes initialement prévu pour clôturer la 25e édition a viré au gâchis que nous avons connu.

Mon deuxième souhait: Que la soirée de clôture retrouve son sens et que les prix Jupiter soient remis à ce moment-là, pas une semaine plus tard.

Fred

Author Mylene Salvas
Member 
#23 | Posted: 12 Jan 2010 13:05 
Speaking about the new coaster, you can follow its construction here, minute by minute.
Seems like the lake will be smaller too, or its just for the construction time...

Author fredbastien
Member 
#24 | Posted: 12 Jan 2010 18:02 
Oui... Il est surprenant de constater que rien ne semble encore avoir levé de terre. De mémoire, la montée principale du Vampire et du Goliath avaient été complétées avant Noël ou au début de janvier. Pour l'instant, on ne voit toujours rien... Je doute que tout cela soit prêt pour le mois de mai. Peut-être pour le premier week-end de feu à la mi-juin ou pour la Fête nationale...

Fred

Author Smoke
Member 
#25 | Posted: 13 Jan 2010 14:11 
Can we expect the list of the participating firms to be revealed around the arrival of Spring, as was the case last year?

Trav.

Page  Page 2 of 2:  « Previous  1  2 
General Montreal Fireworks Forum / General /
 Any predictions for the 2010 season?

Your Reply Click this icon to move up to the quoted message

?
Only registered users are allowed to post here. Please, enter your username/password details upon posting a message, or register first.

Montreal Fireworks Forum Powered by Simple Bulletin Board miniBB ®

⇑